Salt


SILVERPUTSNING
Man lär sig något nytt varje dag stämmer nog ganska bra ändå. Härom dagen hade jag på mig min favoritring, den lilla silvriga med svart sten, tillsammans med en slät oäkta ring. Hade ingen aning om att en silverring kunde bli missfärgad på grund av en annan. Upptäckte små mörka fläckar på den och sökte efter en snabb lösning. Hittade "blanda vatten, salt och aluminiumbitar i kokande vatten och lägg i ringen". Fläckarna blektes bort, men jag upplever den fortfarande inte som helt jämn. Ska prova att gnugga citron, annars åker den in hos guldsmeden!
Kommentarer
Postat av: Nina

alla smycken måste hållas separat för att silver kan förstöras :p

2012-01-23 @ 20:39:43
URL: http://ninnisscraping.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: