Stil är viktigare än mode

Ibland kan jag tycka att många svenskar hakar upp sig på vad mode innebär och försöker sätta så många utav säsongens trender istället för att hitta sin personliga stil och klä sig efter vad som passar en själv. För mig är stil betydligt mycket viktigare än att följa modet. Alla kan skaffa it-plaggen (oavsett om det gäller designerplagg eller budgetvarianter), men det är få som kan bära upp dem på ett sätt som inspirerar. Det är en konst att kunna klä sig snyggt utan att det ser för ansträngt ut. Det ska kännas lagom men samtidigt unikt. Jag tycker personligen att det är bland det bästa som finns att bläddra igenom modemagasin flera timmar i sträck, läsa om mode på nätet och snappa upp det jag vet att jag själv på något sätt kan lägga in i min stil. Och så många gånger det blivit helt fel och jag känt mig malplacerad i olika situationer, men samtidigt hör det ju till. Det är förmodligen bara bra att det händer då och då, man lär sig mer allt eftersom. Alla människors stilar utvecklas med tiden och det tar tid att hitta sitt eget jag när det gäller kläder. Man måste våga chansa och misslyckas för att hitta dit och i slutändan kunna lyckas. Men jag anser att det oftast är de personer som inte tänker allt för mycket på vad som gäller just nu som lyckas skapa de mest tilltalade klädkombinationerna, just på grund av säkerheten i att han eller hon vet vad den trivs bäst i och struntar i att försöka passa in.
Kommentarer
Postat av: Andrea

Håller med dig precis:)

2011-12-08 @ 15:59:19
URL: http://foreverinmylife.blogg.se/
Postat av: Emma

Håller också med om att människor inte bör tänka massor på vad som är hett i dagens läge utan ta på sig det som är DEM :)

2011-12-08 @ 22:19:19
Postat av: Linda

Emma: Precis samma spår som jag är inne på. Sen är det ju inget fel att följa trender och vara modeintresserad, men det blir så lätt att vi alla ser likadana ut om man inte gör det på sitt eget sätt (lägger in en del av sin personlighet som gör en själv till just den man är). Det är ju då det intressanta börjar komma fram, eftersom man sticker ut från resten!

2011-12-09 @ 08:39:16
URL: http://[email protected]
Postat av: Sara

Bra skrivet. Du borde fortsätta skriva inlägg i kategorin. Jag gillar dom :)

2011-12-09 @ 16:07:03
Postat av: Linda

Tack Sara! Vad roligt att du gillar det! :) Har tänkt något inlägg ungefär varannan vecka, så det dyker upp snart igen!

2011-12-10 @ 10:32:14
URL: http://bylindy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: