12 favoriter från modeveckan


Dagmar / Altewai.Saome / Filippa K
En av veckas bästa visningar var Dagmar. Den här looken är min absoluta favorit, litet minus för skorna dock. Altewai. Saome visade upp en ny unik kollektion, snäppet sämre än förra säsongen men denna innehöll fler användbara plagg vilket jag uppskattar. Filippa K var också en favorit, vill klä mig i varenda plagg från kollektionen. Endast en lång ärmlös kappa i beige med pälskrage som inte föll mig i smaken.


Carin Wester / Mayla / Johanna Pihl
Svart, vitt, grått och en skvätt av olika blåa nyanser sammanfattar Carin Westers visning ganska bra. Snyggt och stilrent. Älskar den mintgröna tröjan och väskan. Mayla visade upp mycket vinrött och marinblått. En rolig detalj var baskern, just den här looken känns väldigt franskt chic. Johanna Pihls höstkollektion var inte mycket att hurra för, men jag gillar att den maskulina trenden håller i sig.


Minimarket / Stylein / Rodebjer
Det går ju inte annat än älska Minimarket för sin orginellitet, fastnade för mönstret men tyvärr inte kläderna. Styleins kollektion kändes väldigt genomtänkt med snygga snitt, lyxiga material och färgvalet var klockrent. Rodebjer stod för mycket volanger, smutsiga färger och sammet i olika former. Inget jättewow över det hela och hade tendens att bli kaka på kaka.


Tiger Of Sweden / V Ave Shoe Repair / Whyred
Kopparfärgade koftor känns helrätt i höst, likaså fastnade jag för klänningen. V Ave Shoe Repair tog det annars dystra till en helt ny nivå. Kollektionen bestod till mesta dels utav helsvart, men det var det vita som fångade min uppmärksamhet. Hade stora förhoppningar på Whyred, men den här kollektionen var lite utav en besvikelse. Gillade den olivgröna färgen, men inte alla creepers som kännetecknade hela visningen.

MINA TOPP TRE: Filippa K, Stylein och Dagmar
Kommentarer
Postat av: Ankis

Själv gillade jag Dagmar, skapligt freschhh :)

2012-02-05 @ 15:32:30
URL: http://agneseriiiksson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: