Uppifrån & ner


Har haft en så bra dag. Började med sovmorgon, cyklade till skolan & det var inte alls lika kallt ute som jag trodde, ett prov blev uppskjutet vilket för min del kändes väldigt skönt, lektionerna i skolan gick snabbt, fick sluta tidigare och det är fortfarande ljust ute. Hinner med andra ord gå en lång promenad, vilket jag inte haft tid för tidigare i veckan. Dessutom blir det förmodligen bio med bästa vän på fredag, älskar det verkligen. Var länge sedan.


Insåg att det är på tok för kallt att använda min kappa längre. Har ingen bra höstjacka som håller värmen, men idag frös jag inte i min blåa duffel, som är nödlösningen för tillfället. Brukar ofta gå snabbt till vinterjackan behövs så har inte lagt ner så mycket energi på att leta efter en ny. Underbart skönt att kunna gå utanför dörren utan att vilja springa in det första man gör.


På fötterna satt mina slitna boots. De enda platta skorna jag har som är lite rejälare än converse och loafers (om man bortser från ett par Björn Borg som aldrig används). Tror jag kan ha hittat de perfekta bootsen att byta om med, ska kika i stan när jag åker in. Är ute efter ett par mindre grova, alltid bra att ha. Har insett hur härligt det kan vara att gå i låga skor istället för klackar, även om jag föredrar det för det mesta.
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: